Vestland - Gulen - Dalsøyra
(Data fra flightlog.org - statistikk siste flyture)
Flystaden har utstyrsheis og er ein god terrmikk plass. På ettermiddagane står solgangsbrisen inn fra VNV til NV.
Fleire fine distanseturar har hatt sitt utgangspunkt herfrå. Ta kontakt med nokon i klubben om du vil fly her. DU er velkommen til oss i GULEN LUFTSPORTKLUBB
Info om plassen: Sjekk vindforholda på værstasjonen. www.holfuy.com/en/weather/715
Ta av mot Furnes og etter 3 km ligg Glenja/Brattlifjellet nord om den lange rettstrekningen. Ein kan lande på myra mellon rettstrekningen og Glenja heile året. Der er ei lita bjørk midt på landinga. Utenom vekstsesongen lander me på jordet sør om heishuset, på begge sider av veien, men ikkje på østavind. På vestavind lander me på myra nord om heishuset. Ta til høgre i slutten på rettstrekket og andre vei til venstre. Me parkerer på berga i enden av vegen. Stien går først langs med gjerdet bort og forbi heishuset som er det merka med diverse markører og ender opp med varden ca 200 m nord før heisen.
Dette er ein formiddag/tidlig ettermiddagsplass då solgangsbrisen kjem fra NV kl 15-16. Ein halv time med vind fra vest og så kan du reise til Dalsøyra. Mest nytta er SØ starten der me har lagt ut nokre matter og planta gras. Dette er ein god termikkplass om vår og forsommer som tørker fort opp. Er det 4-5 m/s SSØ kan ein flyge heng. På øst er det fint å fly heng og ein kan komme seg opp over toppen. Då landar me på myra. På vestavind er det sjeldent heng men termikken kan ein ta lavt da det berre er å lande på myra nord om heishuset. Termikken løsner ofte på det siste småhenget rett sørøst for heishuset. Men PASS deg for heisvaiere. Då er det fint å fly distanse fra Glenja. En bør ha 14-1500 moh før en drar avgarde og krysser fjorden mot øst.
Sikkerhetstips ved flyging på Brattlifjellet
Sett opp vindpølsa på landing. Det skiftar ofte på vindretninga.
Starten er ganske flat og kort. Kontroll på baklengsstartteknikken er ein STOR fordel. Dette gjelder for nesten startar i området! I den seinare tid er det ryddet vekk ein del trær og småbusker nedafor starten, og meir skal ryddas.
Ved topplandinger på Brattlifjellet er det viktig å lande så nærme starten som
mulig, ca 100m bak start er det eit lite vatn.
Sørstarten: Den mest brukte starten, god plass i lufta tidleg på dagen når sola
”bestemmer” vindretninga. Termisk tidlig på dag og tildels langt ut frå sjølve fjellsida på dagar med god temperaturgradient(kaldt om natta). Dette pga varme berg og kald myr og bøar nede mot veien. Henget er ca 350 m langt. Det er lurt å følge med på vinden på fjorden eller på vatnet om forholda forandrer seg mens du er oppe. Her tenker eg på konvergenseffekten når SØ og solgangsbrisen VNV møtes. Begge vatna i området er ein god indikator i så måte. Det kan bli STORE løftområde. På starten snur det da ofte over på vest. Svært ofte trigger det termikk på ”neset” mellom SSØ og V henget. Da e ofte sett nordavind på vatnet bak start når me flyg på SSØ. Antagelig rotor med stor R. So unngå over vatnet lavare enn 250 meter. Lufta går flatt og det kan bli langt ut til hanget.
På gode dager er det fullt mulig å buste. Termikken slepper da laaang ute. Ein kan lande på myra rett sør for starten men våt på beina er mulig. Merka alternativ landing.
Veststarten: Denne er litt lenger men det er flatere ut i lufta. Godt egnet til flyging på ettermiddagsforhold (solgangsbris VNV). Det er termiske forhold på ryggen ned mot hovedlandinga og på motsatt side ved varden mot NW.. Ofta heng her og om det bein Vest. Hovedlandinga er den mest brukte også her, men det er og mulig å lande på myra under starten. Merka alternativ landing. Hvis ein mister høgde er viktig å avslutte flyturen tidleg slik att ein er sikker på å rekke fram til den beste landingsplassen.
Den foretrukne landinga er på bakkane til Lars Magnus, merka landing. Men det er og mulig å lande på den store myra nord for heishuset. Begge landingsområde er store og det er derfor viktig å bruke heile området. Med dette meiner eg at: kom inn på finalen i god høgde så slepp ein å komme i mekanisk turbulens frå trærne i tilknytning til landingsområdet. Vær obs på taubanewire mellom hovedlandinga og landinga på myra.
Ved fjordkryssing er det greit å ha ca 1000- 1200moh då kjem ein inn til Dalsbygda
i god nok høgde til å komme seg opp på att på henget ved Nuten. Kjem ann på kva vinge ein flyg og PG eller HG.
Øststarten: Lite brukt pga mekanisk turbulens frå fjella over fjorden ved Østavind. Men da høgaste, brattaste og lengsta henget. Er ikkje vinden for heftig kan ein få seg ein god tur her. Landa da på alternativ landing eller på bakkane på Glenja om da er lite gras.
Mvh Kjell, Arne og Geir.
250 meters asl Høydeforskjell 220 meters
Kjenner du til denne spotten og har lyst å hjelpe Vindnå.no med oppdatert informasjon, sende inn dine endringsforslag her.